Vi i kommittén

Sandra

Jag är 38 år, bor i Täby och har spelat golf av och till de senaste sex åren. Tisdagsgolfen är så skoj, där utmanar vi varandra i olika tävlingsformer. Dessutom är det kul att spela tillsammans med andra medlemmar och lära känna fler tjejer i klubben.

Banans roligaste hål: 7:e! Ett långt, rakt utslag, en chip och en putt i hål. Visst låter det lätt?

Jag ser fram emot en riktigt rolig golfsäsong tillsammans med både duktiga spelare och ambitiösa nybörjare i alla åldrar.

Martina

Jag har spelat golf i många år, men harvar fortfarande runt kring 32 i hcp. Men det ska bli ändring på det. Därför har jag nu gått med i klubben och här ska min satsning bära frukt, har jag tänkt.

Jag känner att trivselfaktorn i tisdagsgolfen är hög och välkomnande som med sin prestigelöshet bjuder på en mycket positiv upplevelse. Inte minst ”hänget” efter rundan ...

Favorithål: 7:e. Där får min driver chansen att visa vad den går för, när den är på det humöret.

Mona

Har spelat i många år och kan nu som pensionär äntligen ägna mig helhjärtat åt golfen och hjälpa till här i Damkommitten.

Hela mars är jag med min man i Spanien och spelar varannan dag, det blir en härlig kickstart på säsongen.

Mitt mål i år är att spela så mycket jag kan och att sänka mitt handikapp som tyvärr går upp och ner, men som jag brukar säga ”man lever på hoppet”.

Alla hål på Vallentuna har sin tjusning och utmaning, favorithål kan variera. Hoppas på att få se många damer med på tisdagsgolfen i år. Välkomna!