Vallentuna GK Eclectic 2023

Att spela Eclectic innebär att du samlar ihop till din ”drömrunda”.

Du kan delta i Eclectic under alla tisdagstävlingar, under alla öppna singeltävlingar och föranmälda sällskapsronder på klubben. Sista speldag på säsongen är 19 september 2023.

Avgift för tävlingen är 100 kr som betalas på SWISH till nedan nummer. Märk betalningen ”Eclectic” senast samma dag du vill registrera ditt första resultat.

SWISH - 0707-33 95 54 (Sandra Wängelin)

Efter varje tävling du spelat avgör du om du vill notera scoren på något/några hål du gjort bra resultat på. Gör du senare ett bättre resultat på hålet får du notera det och byta ut det gamla.

Du får ett dokument som du fyller i för hand. Viktigt är att markören för rundan/hålet du registrerar signerar dokumentet.

Dokumentet kan du hämta ut från någon i damkommittén. Vill du ha dokumentet på mail kan du meddela det på dam@vallentunagolfklubb.se

Målet är att ha ett resultat noterat på alla 18 hålen senast efter säsongens sista tävling och att totalresultatet är så lågt som möjligt. Har man inte noterat score på alla hål senast sista tävlingsdagen noteras hålets par + 5 som resultat.

Det går bra att hoppa in i tävlingen när som helst under säsongen men det innebär givetvis att det finns färre chanser att förbättra resultatet.

Prisutdelning för damernas Eclectic 2022 med fina priser i potten sker efter sista tävlingstillfället av Damernas Tisdagsgolf 27 september 2022. De damer som registrerat birdie får också pris. Missa inte det!

Lycka till!

/ Damkommittén